۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۱۸

حجت الاسلام مهدوی:

رسانه ها در ایجاد امنیت ذهنی در جامعه نقش مهمی دارند

رسانه ها در ایجاد امنیت ذهنی در جامعه نقش مهمی دارند

ارومیه - نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی ایجاد امنیت ذهنی را از کارکردهای مهم رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی نام برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی مهدوی بعد از ظهر یکشنبه در همایش بسیج رسانه و گرامیداشت شهدای رسانه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه ایجاد تفرقه از مهمترین اهداف دشمنان نظام انقلاب اسلامی تاکنون بوده است اظهارداشت: برای رسیدن به این هدف ایجاد ناامنی ذهنی و عینی از طریق رسانه ها یکی از ابزارهایی بود که دشمنان مدنظر داشتند در این راستا باید هوشیاری و آگاهی رسانه های کشور ارتقا یابد.

وی ایجاد یک ناامنی اجتماعی را ماحصل هدف دشمنان انقلاب و اسلام برشمرد و عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون در عرصه جنگ نرم هم اکنون ملت ایران با دارا بودن رهبری مدبر که کنترل امور را در دست دارند، اجازه ایجاد ناامنی را به دشمنان نداده و نمی دهند.

حجت الاسلام مهدودی تقویت باورهای دینی و اعتقادی در بین جوانان را از مهمترین ابزارهای مقابله با ترفند و فتنه های دشمنان خارجی و داخلی دانست و افزود: تصویر سازی غلط از اسلام در قالب شیعه هراسی، سنی هراسی، ایران هراسی از جمله اقداماتی است که در حال حاضر در معرض آن قرار داریم و متاسفانه گاهی هم این اقدامات بی تاثیر نبوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی حراست و صیانت از اصول و ارزشهای انقلابی و اسلامی را از وظایف مهم و کنونی رسانه ها عنوان کرد و گفت: رسانه ها باید این اصل را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این همایش تبیین گفتمان ولایت، دین شناسی، داشتن تقوای قلم، تلاش در مسیر ارتقای دانش فنی، خلاقیت و ابتکار در تولید و سخن گفتن با استدلال و تلاش را از مهمترین ویژگی های بارز بیسجیان و رسانه های در مسیر ولایت برشمرد.

حجت الاسلام محمد باقر کریمی همچنین تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و حرکت در مسیر تحکیم بنیان خانواده را از دیگر خصایص بارز بسیجیان فعال در عرصه رسانه اعلام کرد و افزود: فعالان در حوزه رسانه نباید سستی و یاس را در جامعه تبلیغ کنند. ایجاد روحیه نشاط در مردم و جامعه از اهداف کسانی است که گفتمان امام(ره) و رهبری را دنبال می کنند.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان غربی نیز به محورهای برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: این همایش برای قدردانی از پنج خانواده شهدای رسانه ای در استان از جمله شهید حسنی، شهید خیری، شهید علمی، شهید غربالدوست و شهید مقصودی شناسایی که تحت عنوان شهدای بسیج رسانه ثبت شده اند برگزار می شود.

سرهنگ جلال الدین اعظمی ادامه داد: این نهاد تلاش دارد ضمن ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه ها اقداماتی در جهت سازماندهی و حفظ انسجام اصحاب رسانه در استان نیز انجام دهند.

این همایش با تجلیل از خانواده های شهدای بسیج رسانه در استان همراه بود.

کد خبر 2462842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha